mycket att tänka på..

Nu går jag runt och planerar, drömmer mig bort och planerar lite mer... Ett hus som jag har velat ha sen väldans länge blir antagligen till salu under vintern, ett hus som går långt tillbaka i släkten så det vore så kul om man kunde köpa det nu.
Får väl börja med att boka möte med banken så man får reda om ifall det är någon idé att drömma överhuvudtaget.
Men om vi nu får lån och köper det där huset, då blir det allt en hund till så Ceasar får lite sällskap, så bara för det nu då så har man ju börjat kolla på blocket lite bara för att, och vad dyker upp? Jo en som vore perfekt.. en hanhund på 7månader en blandning på golden och flatcoat från Borlänge, ser nästan ut precis som Ceasar. Så just nu känns det surt att man bor i en liten trea =(

I dag hade jag bara en två timmars föreläsning, alldeles lagomt. på hemvägen möter jag Lina så de var bara och vända tillbaka och ta en snabbfika med henne =)
Sen ringer pappa och säger att han oxå är i Karlstad så det blev lunch på Bergvik. Det är väl ungefär vad jag har gjort idag, åkte hem och gick en promenad med Ceasar och grejade lite sen blev det att åka tillbaka till Rud och jobba fram till 21.
Det är inte ovanligt att jag gör två vändor om dagen till Karlstad så egentligen blir det inte längre att pendla ifrån huset än från lägenheten, får bara låta bli att åka hem i mellan =)
Men det är mycket att fundera på.. renovering, dagis, vart man ska jobba framöver och massa annat.. men det löser sig, får börja med att söka lån och ta det från där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0