hemma sjuk

Idag blev det ingen tandläkaren, ingen föreläsning och inget jobb.. det händer väldigt sällan att jag stannar hemma för att jag mår dåligt men i dag var jag inte så kaxig..
I går skulle jag ha jobbat på Konsum 17-21,  fina pengar med 100% OB men i stället spenderar jag timmarna på akuten i Karlstad med mamma. Jag har haft ruskigt ont i magen sen i lördags kväll och igår efter undersökningen fick ja reda på att jag hade en cysta på vänstra äggstocken som spruckit, det gör obeskrivligt ont men som tur är så går det över av sig själv efter några dagar.. tydligen inte helt ovanligt att sånt händer, fast jag hade aldrig hört om det tidigare.
Så idag har jag stannat hemma och knaprat Ipren.

Men ibland så kan det faktiskt vara ganska skönt med en oplanerad dag hemma.. har fått lite gjort ändå, kört diskmaskinen, tvättmaskinen, sovit länge, sökt två extra jobb, ringt till bredbandsbolaget om fler tv-kanaler och lite sånt som man alltid skjuter upp till sen. Huvudet känns betydligt piggare efter en dag som denna, det var så längesen man tillät sig att sova ut ordentligt.
Fast jag tror nog ändå jag hade föredragit att inte ha ont i magen.

Så nu då blir det dags att dra fram böckerna, missade ju föreläsningen i dag så har lite att läsa ikapp.

BYE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0