förstörd måndag

I morse så ringde klockan 6:15, duschade och alla vanliga morgonprocedurer som ska göras, lämnade Amelia 7:30 och sen i väg till skolan där det var föreläsning 8:15. Jag hade då i två timmar försökt övertala mig själv till att den här föreläsningen är inte viktig så jag tyckte jag lika gärna kunde stanna hemma. Hur viktigt kan det vara en måndag morgon? Men iaf, där satt man på föreläsningen ändå och väntade på att den skulle börja. Då dyker det upp en gubbe, han ser nyvaken, orakad, allmänt sluffsig ut. Jag har inget minne av att han presenterade sig och sen då när han väl började föreläsa, det var att läsa rakt av de föreläsningsanteckningar vi fått, med ett antal pausar för att sucka och stirra på klockan. Vara tyst en stund, sucka och sen fortsätta läsa av. I första pausen gick jag och några till.
Kändes så bortkastat, det blev ju inte bättre när jag kom hem och såg på schemat att han ska hålla i 6 föreläsningar till. Undrar om de släpper igenom vem som helst som föreläsare på universitetet.
Jag hatar en sån här start på dagen, det förstör humöret totalt.

Men i stället då för att sitta på en föreläsning så passade jag på att hälsa på hos jobbet inne i stan och försökte ragga åt mig lite tider, blev 2 st i den närmaste framtiden och fler längre fram :)
Sen när affärerna öppnat gick jag och letade vinterjacka.. fan vad jag hatar vintern och vinterkläder. Min kropp är inte gjord för att använda vinterjackor, det skiljer två storlekar mellan överkroppen och höfterna. H&M hade inte fått in några vinterjackor än, Lindex hade väldigt begränsat utbud med på Stadium hittade jag min Everest jacka. Jag får vara rätt nöjd med den ändå även om den inte sitter helt 100, men bättre än så blir det inte.

I morgon är jag ledig, heeeeela dagen =) och enda dagen denna vecka, då blir det träning med Johanna och hemmaplugg.
Så skönt med en dag då man slipper sminka sig och blåsa håret :) slappish


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0