tack & lov för små barn och gamla gubbar..

Igår var det 60-års fest för Larsas pappa uppe i Sunne. Nu så är det allmänt kaos i mitt liv så även roliga saker blir jobbiga saker.. det blir bara ännu en sak att hinnas med och det ger inte alls så mycket som det borde.. bara stress stress stress.
Jobbade igår mellan 11-15 ute på Bergvik, skyndade ner till Kappahl efteråt och hittade jätte söta kläder till Carros nyfödda Edwin. Sen hem en snabbis för att sen åka till Sunne, larsa och barnen var redan där.
I Sunne sen så möter jag Larsa som har varit och hämtat maten, då skulle Folke som är tillsammans med Larsas farmor åka med mig upp till kalaset, jätte kul! tänkte jag, är ju inte alls bekant med honom så.. men han bokade mig för hemresan oxå och blev så glad när jag inte ville vara kvar längre än 21. Det är ju ändå rätt drygt med kalas ibland.. speciellt när man är på sådana där man inte känner så många, man är nykter och Larsa skulle ändå hjälpa till med allt som skulle göras så det blev ju att jag var där med han och fyllde på, sköljde av och allt sånt där.
Efter maten så dröjde det inte länge innan Folke kom fram och frågade om vi inte kunde åka hem.. perfekt kände jag för då hade man något att skylla på :)
Hemma så lägger sig barnen alltid runt 19 varje dag, även helger och vissa tycker väl att det är lite väl tidigt på helgerna men igår så märkte man verkligen att Amelia behöver lägga sig i tid. Redan kl 20 så började hon bli blek, kinkig och allt var fel, för att inte tala om på vägen hem. Väl hemma sen runt 21,30 då var hon så trött att hon bara grät och skakade.. Stoffe var kvar ända tills Larsa åkte hem långt senare.. han hade skit kul! Men Amelia får nog vänta ett tag till med sina sena kvällar.

Men det var allt bra skönt att komma hem igår och få en stund själv, kände mig grymt stressad inför idag och resten av veckan men fick ihop en riktigt bra planering så nu har jag koll på läget igen.
Det är jävligt jobbigt att hålla koll på skoltider och skolsalar, jobbtider och jobbplatser, en hund hemma som inte kan vara själv allt för länge, böcker som ska läsas och uppgifter som ska göras..
För att inte glömma bort allt det vardagliga som kommer till..

Så nu längtar jag till den 21/12 då det lugnar ner sig ett litet tag med både skola och jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0